Chystáte se pořádně protáhnout tělo na kole? Podívejte se, co vám nesmí chybět abyste předešli křečím a únavě

  20.04.2017, 16:40 -

Jízda na kole je skvělým sportem, pro někoho velmi oblíbeným koníčkem. Úžasné odreagování v přírodě, při kterém si vyčistíte hlavu, nadýcháte čerstvého vzduchu, ale také protáhnete své tělo.

Pokud začínáte, možná jste trochu přemýšleli nad tím, jaké pití si s sebou vzít a co třeba sníst než vyrazíte (v případě, že nejedete jen 5 minut do obchodu pro chipsy).

Před jízdou na kole dopřejte svému tělu lehce stravitelné potraviny obsahující větší množství sacharidů. Ano, více sacharidů – čím intenzivnější jízdu na kole chcete mít, tím více sacharidů by měla obsahovat vaše strava. Nevynechávejte sacharidy ani v případě, že jezdíte na kole s cílem zhubnout. Bez nich nepodáte intenzivní a kvalitní fyzický výkon.


Než vyrazíte

Jak bylo uvedeno výše, je dobré sníst lehce stravitelné potraviny s vyšším obsahem sacharidů. Mezi takové můžete zařadit například vařené brambory (bramborovou kaši), rýži nebo těstoviny. Mlsné jedince určitě potěší, že na škodu není ani moučník jako je pudink, ovoce či palačinky.

Máte-li v plánu delší a náročnější trasu raději vynechte z jídelníčku maso, jeho zpracování by stálo vaše tělo energetický výdej a zbytečně by vás v žaludku tlačilo.

Pro ty, kteří se rozhodli pro delší a náročnější trasu – určitě nezapomeňte zásobovat tělo potravinami bohatými na sacharidy a energií pro nastávající fyzický výkon několik dnů předem.


Čím naplnit bidon?

Že to není důležité a stačí nám pouze obyčejná voda? Omyl, protože příjem tekutin obsahující sacharidy, minerální látky, vitaminy a další látky v průběhu pohybové aktivity je tou nejdůležitější vě­cí.

Nejlepší volbou jsou iontové nápoje díky kterým zajistíte svému organismu hydrataci a také přísun energie během fyzického výkonu. Často bývají obohacené o spektrum vitaminů, minerální látky, různé sacharidy či o energizující látky (kofein, taurin a další).

Každý sportovec i ten rekreační si musí uvědomit, že ztráta i malého procenta tekutin znamená problém – nejdříve pocit žízně a při větších ztrátách nežádoucí pokles výkonnosti. Pro podání kvalitního výkonu je nutné dodržovat zásady pitného režimu.


Kvalitní regenerace – to je to, po čem vaše tělo touží po ukončení výkonu

Dojeli jste domů a už trochu cítíte únavu – nedejte únavě šanci. Poté co se trochu vzpamatujete, zásobte tělo sacharidy. Ideální jsou přípravky obsahující sacharidy spolu s esenciálními aminokyselinami BCAA, které nastartují regenerační procesy v organismu.

Pokud nechcete své tělo hned zničit tučnými potravinami, zvolte lehce stravitelné potraviny složené převážně ze sacharidů a jednoduchých bílkovin. Nezapomínejte pravidelně doplňovat tekutiny.

Zařazení větvených aminokyselin BCAA podpoří rychlou regeneraci a ochranu svalové hmoty. Během fyzické zátěže nám tyto aminokyseliny ubývají a proto je po ukončení zátěže musíme doplnit – bohužel naše tělo si jich nedokáže vytvořit tolik, aby pokrylo potřeby organismu při zátěži.

Každý cyklista alespoň jednou poznal záludnost křečí, které jsou velice nepříjemné a navíc omezují výkon. A rozhodně každý z nás by dal cokoliv, aby k nim nedošlo.

Pokud trpíte na křeče pravidelně, přibalte si přípravek s obsahem hořčíku (magnesia). Přípravek může samozřejmě spolu s hořčíkem obsahovat i další látky jako jsou vitaminy.

Svalové křeče jsou velmi nepříjemnou záležitostí a proto nikdy není pozdě na to začít s prevencí (doplňky se směsí minerálů, vitaminů skupiny B a dalších účinných látek).

Mohlo by vás zajímat





Copyright © Fitime.cz 2018. Jakékoliv užívání obsahu je bez písemného souhlasu Fitime.cz zakázáno!
Redakce | reklama