Dietní koktejly a proteiny - v čem se liší od ostatních proteinových přípravků?

  20.04.2017, 16:40 -

Dietní a klasické proteinové přípravky

Na trhu najdeme nespočet druhů proteinových přípravků, které jsou zpracovány různými technologiemi. Od toho se pak odvíjí i jejich složení – aminokyselinové spektrum, bílkoviny, bioaktivní kultury. Některé jsou obohaceny například o kreatin, taurin a další. Mohou mít malé procento sacharidů, tuků a jsou tak vhodné i do redukčních diet, ale nebudou obsahovat to co dietní proteiny. Proteinové přípravky jsou vyráběny hlavně za cílem nabrání svalové hmoty a muži se snaží především na váze přibrat, aby měli z čeho čerpat.


Na rozdíl od těch klasických přípravků jsou dietní přípravky obohaceny o pomocníky, které nám podpoří odbourávání nežádoucích tuků. Více látek pro efektivní redukci hmotnosti, látky vedoucí k pocitu sytosti nebo potlačující chuť k jídlu. Je to například vláknina, L-Karnitin, extrakt ze zeleného čaje a chrom. Tyto všechny můžeme najít v dietních doplňcích. Sacharidy a tuky – čím méně tím lépe. Větší procento sacharidů může být pro dodání energie, ale záleží na jejich složení. Pokud hledáte kvalitní přípravek měl by obsahovat maximálně do 4 % laktózy (do 4 g na 100 g přípravku).


Na trhu nám nabízí obrovské množství dietních koktejlů. Bohužel ne každý výrobce je seriózní. Pokud koktejl nabízí kvalitní složení výrobce se tímto faktem jistě rád pochlubí, v opačném případě se bude snažit tyto údaje skrýt. Proto se snažte vždy o výrobku zjistit co nejvíce, nenajdete-li žádné informace o složení, raději jej nekupujte vůbec (například – mohou v něm být alergenní látky apod.).


Účinné látky v dietních doplňcích

Stručný popis vlastností účinných látek, které vám pomůžou při cestě za krásnou postavou. Nesmíte však zapomínat na zdravou stravu, pitný režim a dostatek pohybu. Dodržíte-li tato jednoduchá pravidla, výsledek vás jistě nezklame.


Vláknina

Vláknina sama o sobě nemá téměř žádnou výživovou hodnotu, ale přesto je velice důležitá v udržování dobrého zdravotního stavu. Má krásnou vlastnost a to absorpci vody, díky které naplňuje náš žaludek a dále snižuje chuť k jídlu. Prodlužuje trávení potravy v žaludku a my tak máme pocit “nasycení”. Konzumace dostatečného množství vlákniny je pro zdraví nezbytná, vláknina působí i jako takzvané prebiotikum.

Pomůže vám:

  • pro pročištění trávicího traktu
  • k efektivnímu hubnutí
  • pomáhá při redukci váhy

Najdeme ji i v různých potravinách – například – ovoce, kukuřice, mandle, luštěniny, obiloviny, brambory a další.


L-Karnitin

L-Karnitin je aminokyselina zlepšující transport mastných kyselin do mitochondrií. V nichž dochází ke spalování tuků a ty jsou následně využity na energii. Tyto energetické zásoby jsou schovány pro svalovou práci a tedy i pro pohyb. L-Karnitin je pro náš organismus přirozený. Má velmi pozitivní vlastnosti a to na podporu srdeční a mozkové činnosti.


Acetyl L-Karnitin

Nejčistší forma karnitinu, mající podobné účinky jako aminokyselina L-Karnitin (je podobný L-Karnitinové aminokyselině). Vstřebává se do krevního oběhu rychleji než L-Karnitin. Podílí se při metabolismu na uvolňování energie z tukových zásob, navíc zlepšuje imunitní systém a vitalitu. Acetyl L-Karnitin podporuje mozkovou činnost, zlepšuje náladu a udržuje hladinu testosteronu po tréninku.


Chrom

Chrom a jeho účinky zná asi každý. V organismu je důležitý pro správný metabolismus tuků i cukrů. Pomáhá stabilizovat hladinu krevního tuku a díky tomu snižuje chuť na sladké potraviny. Přípravky, které obsahují chrom jsou vhodné ke kontrole tělesné hmotnosti a také jako doplněk stravy.

Chrom v potravinách – maso, lesní plody, kvasnice, červená řepa a další.


Clarinol CLA – konjugovaná kyselina linolová

Clarinol CLA působí v těle tak, že zvyšuje a podporuje odbourávání tukových zásob. Podporuje i růst svalové hmoty. Další dobrou vlastností je, že může snížit i hladinu cholesterolu. Má pozitivní vliv na imunitní systém organismu, naše tělo je pak schopno se lépe bránit vzniku onemocnění.

CLA v potravinách – najdeme ji v přírodních sýrech, masu (především v hovězím) a mléce. Bohužel její obsah není velký a museli bychom sníst opravdu velké množství masa či sýra a to také nelze.


Garnicia Cambogia – garnicie kambodžská

Garnicie kambodžská má skvělé vlastnosti a proto je přidávána do dietních či proteinových koktejlů. Je zdrojem aktivní kyseliny hydroxycitrónové – ta příznivě ovlivňuje metabolismus tuků i cukrů. Kyselina hydroxycitrónová svým působením zpomaluje novotvorbu tělesného tuku. Garnicie kambodžská navozuje pocit sytosti a potlačuje i chuť k jídlu.


Extrakt ze zeleného čaje

Látka, kterou obsahují lístky zeleného čaje pomáhá odbourávat tuky v těle. Omezuje tedy vytváření tuku a také napomáhá jeho rychlému štěpení. Zelený čaj je přírodní antioxidant – má pozitivní vliv na zdravotní stav a stimulační účinek na zrychlení metabolismu.

Mohlo by vás zajímat





Copyright © Fitime.cz 2018. Jakékoliv užívání obsahu je bez písemného souhlasu Fitime.cz zakázáno!
Redakce | reklama