Dovolená u moře? Využijte ji a dopřejte tělu výživné plody moře

  20.04.2017, 16:40 -

Dovolená u moře je pro mnohé z nás několik málo dnů či týdnů které si pořádně vychutnáváme – vychutnat si je ale můžeme ještě víc a navíc tím prospět svému zdraví. V přímořských oblastech totiž nalezneme tolik kvalitní a čerstvé mořské plody, které našemu tělu velmi pomohou výběr je navíc opravdu ohromný a za ceny nesrovnatelné s těmi u nás doma. Jaké ryby a další plody moře si vybrat abychom získali co nejvíce kvalitních živin pro naše tělo a cítili se lépe?

Proč ryby?

Ryby jsou bezesporu tím nejlepším mezi prázdninovou stravou, obsahují kvalitní minerály a hlavně rybí tuk pro který jsou hlavně mezi sportovci a kulturisty tolik vyhledávané. Tuky, tedy Omega-3 mastné kyseliny jsou pro lidské tělo velmi důležité a jejich nedostatek způsobuje vážné potíže, proto je také výrobci stravy přidávají do mnoha doplňků a potravin dodatečně – jejich získání čistou přírodní formou nejlépe z kvalitní ryby ale dozajista nemá oproti doplňkům stravy velkou konkurenci. Omega-3 mastné kyseliny (EPA + DHA) zlepšují krevní oběh, pomáhají v kontrole a udržování normální hladiny krevního cukru a pomáhají v činnosti srdce a mozku. I ze zmíněných důvodů se lidé v přímořských oblastech dožívají vyššího věku jelikož mají mnohem větší příjem „správných“ mastných kyselin na rozdíl od nás a dalších národů od moře vzdálených.


Bílkoviny v mořských plodech

Mořské plody jako krabi, krevety, tuňáci, tresky a další mají nespornou výhodu ve svém obsahu rychle stravitelných bílkovin. Mořské plody s rychle zužitkovatelnými bílkovinami jsou tedy jako stvořené pro kulturisty a to během celého dne. Příprav pokrmů z těchto zvířat je opravdu velké množství a to během celého dne. Ryby získávají nejlepší chuť dušením nebo grilováním podávané se zeleninou, krabi nebo krevety zase chutnají skvěle jako součást vaječné omelety.


Nejen ryby jsou výživné

Když se řeknou mořské plody a výživa u moře mnohé z nás jako první napadnou ryby ale nejen ryby jsou součástí jídelníčku obyvatelů přímořských oblastí – existuje i mnoho dalších zdrojů kvalitních bílkovin, minerálů, vitamínů a kyselin. Mezi tyto zdroje patří:

  • raci, humři – mají opravdu skvělou chuť zvláště pokud jsou připraveny zkušeným kuchařem. Obsahují selen, vitamín D a devět esenciálních aminokyselin které přijdou vhod každému sportovci
  • ústřice – těžko v přírodě seženete potravu s větší koncentrací zinku důležitého pro funkce imunitního systému. Konzumace ústřic nám také dodá energii a pocit spokojenosti díky jím vytvářenému dopaminu.
  • mořské mušle, škeble – obsahují koncentrovaný zdroj železa tedy až 65% jeho doporučené denní dávky. Dodávají také důležitý minerál mangan.

Mohlo by vás zajímat





Copyright © Fitime.cz 2018. Jakékoliv užívání obsahu je bez písemného souhlasu Fitime.cz zakázáno!
Redakce | reklama