In-line bruslení - skvělá možnost jak spálit tuky a předcházet kardiovaskulárním obtížím

  20.04.2017, 16:40 -

In-line bruslení jako aerobní aktivita?

In-line bruslení patří (stejně jako řada dalších sportovních aktivit, třeba jízda na kole) mezi tzv. aerobní aktivity.

Nejprve trochu teorie. O aerobním cvičení hovoříme tehdy, když činnost vašich svalů využívá dostatečný přísun kyslíku. To znamená, že na rozdíl od aktivit anaerobních zde nedojde ke vzniku tzv. kyslíkového dluhu. V těle při takovéto činnosti dojde k přeměně tuku a glukózy na pro tělo využitelný zdroj energie. Co to obnáší v praxi? Že se jedná o aktivitu ideální ke spalování tuků, tedy i k redukci hmotnosti. Rovněž je účinnou prevencí například kardiovaskulárních onemocnění.

Správné aerobní cvičení se provádí se střední intenzitou a po delší dobu. Uvádí se hranice přibližně třiceti minut. Teprve po této době dochází k požadovanému efektu. Vaše tělo totiž nejprve začne využívat glykogen. Ten se nachází v játrech. Teprve poté dojde také na tuk. Měli byste mít zvýšenou tepovou frekvenci, což lze samozřejmě poměrně exaktně změřit, nicméně se uvádí i jednoduchá metoda, jak to odhadnout i bez speciálních přístrojů. Jednoduše se nezadýcháte natolik, abyste nemohli při sportu mluvit. Co se stane tehdy, pokud tepovou frekvenci překročíte? Vaše tělo se začne kromě tuků zbavovat i svalové hmoty. Jakmile totiž nemá sacharidy, tedy svůj hlavní zdroj energie, vrhne se na spalování proteinů.

Současně je in-line bruslení vhodnější než například běh. Zejména lidé, kteří mají vyšší hmotnost, při něm nebudou neúměrně zatěžovat klouby.



Jaká je správná výživa?

V případě, že se rozhodnete sportovat a začít jezdit na kolečkových bruslích, nezbytně budete stát před otázkou, jak tělu během fyzické zátěže zajistit veškeré potřebné látky. Základem je samozřejmě správná strava, která je vyvážená a obsahuje bílkoviny, sacharidy i tuky. I ty vaše tělo nezbytně potřebuje k tom, aby mohlo správně fungovat. Mezi vitamíny rozpustné v tucích patří třeba vitamín A nebo K. Ani tehdy, pokud zrovna potřebujete zhubnout, byste se rozhodně neměli vrhat do drastických diet. Ovšem někdy ani dodržení všech zásad správného stravování nestačí a je zapotřebí sáhnout po doplňcích výživy.



K čemu jsou výživové doplňky?

Nastartovat skutečně účinné hubnutí vám ve spolupráci s pohybem mohou tzv. spalovače tuků. Rozeznáváme tři skupiny. Z té první, tzv. lipotropních spalovačů, pochází nejznámější a patrně také nejpoužívanější zástupce – carnitin. Celá tato skupina ovlivňuje využití tuků přímo v organismu. Zástupce druhé kategorie, tzv. spalovačů termogenních, pravděpodobně budete dobře znát. Jde o populární kofein, který dokáže zrychlit metabolismus. Spalovače termogenní dokáží podnítit tvorbu tepelné energie. Dříve sem patřil i efedrin, ten už je však zakázaný a nahradila ho moderní látka – synefrin, která především nemá jeho vedlejší účinky.

Dalším vhodným doplňkem jsou aminokyseliny, které patří mezi suplementy s vůbec nejdelší historií. Jde o základní stavební kámen bílkovin. Bílkovina je samozřejmě nezbytná pro růst svalů, ale nemusíte se obávat, že si kvůli jejich užívání vybudujete až příliš svalové hmoty. Aminokyseliny najdou uplatnění i tehdy, pokud se pokoušíte zhubnout, protože vám pomohou svalovou hmotu zachovat (schopnost tzv. antikatabolická). Zároveň se zaslouží o rychlejší regeneraci. Důležité jsou zejména tzv. BCAA (neboli větvené) aminokyseliny. Sem patří tyto tři: valin, leucin, isoleucin. Náleží do skupiny tzv. esenciálních aminokyselin, což znamená, že vaše tělo si je nedokáže samo vytvořit. Musíte mu je tedy dodat stravou nebo právě doplňkem výživy.

Na stejném principu budou pro vás pracovat vlastně i samotné bílkoviny (odborně proteiny). V rámci hubnutí poskytne jejich dostatečný příjem ochranu vašim svalům. A v zásadě ani v případě snahy o snížení hmotnosti není budování svalů na škodu – získáte ve spolupráci s pohybem postavu nejen štíhlejší, ale také pevnější.

Mohlo by vás zajímat





Copyright © Fitime.cz 2018. Jakékoliv užívání obsahu je bez písemného souhlasu Fitime.cz zakázáno!
Redakce | reklama