Jak bojovat s tuky a jaké doplňky zvolit při boji s nadváhou?

  20.04.2017, 16:40 -

Základem je pohyb

Každý dospělý člověk by měl během dne vyvinout 30 – 40 minut pohybové aktivity. Nemusíte zrovna sportovat, stačí když místo auta či hromadné dopravy použijete své nohy.
Dodržíte-li alespoň tuto denní aktivitu, zajistíte svému organismu dostatek pohybové aktivity minimálně na to, aby jste snížili riziko kardiovaskulárních onemocnění, ale také riziko obezity.
Abychom byli úspěšní při boji s tuky nesmíme se válet doma na gauči. Můžete se přesunout před gauč a začít s lehkými cviky a dále zvyšovat jejich počet. Cvičte soustavně a pečlivě a hlavně nic nepřehánějte (necvičte do úplného vyčerpání). Ani ta nejzázračnější pilulka na hubnutí nefunguje bez tréninku.
Zkuste si sestavit tréninkový plán, který bude obsahovat cviky na protažení, základní cviky na horní a dolní partie těla. Ze začátku to samozřejmě není nic lehkého, ale po pár týdnech zjistíte, že vás trénink naplňuje a že se postupně posouváte dál. A není to příjemný pocit?

Snažte se vydržet

Začali jste cvičit, jíst zdravě a vytoužený efekt ještě nikde? Nezoufejte, vytoužený efekt tréninku se nedostaví ihned. Tělu trvá déle než odpoví na zátěž. U každého jedince to je jiné, ale mnohdy až dva měsíce. Buďte trpěliví a výsledek vás nezklame.
Nekoukejte na váhu, koukejte do zrcadla. Svaly váží více než tuk a tak je tedy možné, že nějaká kila přiberete navíc. Ale až se vám podaří shodit tuk a naberete místo něj svaly, tělo se zpevní a bude vypadat mnohem atraktivněji. Pevné a krásné tělo je výsledek, kvůli kterému stojí za to vydržet.

Pozitivní vliv pohybu na organismus

Pohybové aktivity posílí vaše srdce a zlepší jeho činnost. Pokud trénujete tak, aby jste se neodrovnali, bude docházet k pozitivním změnám ve všech tělních orgánech.
Srdce je potom výkonnější, svaly zesílí a vaše výkonnost bude stále lepší a nebude vám dělat žádné problémy hýbat se dlouhodobě. Na začátku se do tréninku asi každý nutí, ale po čase zjistíte jak se na ty chvíle těšíte. Zvláštní stav uvolnění až euforie. Pohyb na vás začne působit jako droga, bez které nemůžete být. Tato droga vás stojí jen trochu námahy a je naprosto legální a nehrozí za ni žádný postih. Tato droga je endorfin (nazýván také jako hormon štěstí).

Další důležité faktory

Dodržování pitného režimu spolu s vyváženou a zdravou stravou – to jsou další důležité faktory. Aby jste docílili krásné postavy bez tuků je nutné ohlídat si více věcí – energetický příjem a glykemický index.

Pomocníci při boji s tuky

Na trhu je mnoho přípravků určených ke snížení hmotnosti. Než začnete nějaký z těchto přípravků užívat, je dobré poradit se s odborníkem a nebo si zjistit co daný přípravek obsahuje. Pokusíme se vám přiblížit základní účinné látky těchto přípravků.


L-karnitin

Aminokyselina zlepšující transport mastných kyselin (tuků) do mitochondrií. V mitochondriích dochází ke “spalování” tuků a ty jsou použity na energii. Energetické zásoby pro svalovou práci a tedy i pro pohyb.
Látka L-karnitin je pro náš organismus přirozená a má velmi pozitivní vlastnosti – podpora srdeční a mozkové činnosti. Nejlepší volbou je L-karnitin v tekuté formě – vysoká účinnost.
Podobně jako L-karnitin můžeme využívat i některé další aminokyseliny – L-arginin nebo L-tyrosin. Jsou-li spolu s L-karnitinem podporují jeho účinnost a samy se podílejí jinou cestou na spalování tuků. Pokročilejší a účinnější spalovače tuků je L-karnitin s dalšími účinnými látkami – např. taurin, různé formy kofeinu a extrakty z tropického ovoce.


Synefrin

Synefrin je extrakt získávaný z oplodí Citrus aurantium (divoký pomeranč). Jedná se o vysoce efektivního pomocníka při odbourávání tuků. Synefrin je vhodný ke snižování hmotnosti a energizaci organismu.
Synefrin mobilizuje tukové zásoby a tím podporuje termogenezi. Účinná redukce tělesné hmotnosti díky odbourávání tuků, zvýšení energetického výdeje a eliminace nadbytečné vody v organismu.


Kofein

Kofein se přirozeně vyskytuje v pravé kávě a rostlině guarana (Paulinie nápojná). Kofein má několik dobrých vlastností – podporuje činnost nervové soustavy, podporuje srdeční činnost.
Pro nás je ovšem důležitá tato informace – zvyšuje přeměnu tuků na energii (váže se na tukové buňky).
Nezapomeňte, že když užíváte kofein samotný nebo kofein prostřednictvím nějakého doplňku není dobré jej užívat odpoledne nebo navečer. Kvalita spánku by mohla být horší a nebo večer vůbec neusnete.

Mohlo by vás zajímat





Copyright © Fitime.cz 2018. Jakékoliv užívání obsahu je bez písemného souhlasu Fitime.cz zakázáno!
Redakce | reklama