Jak se zbavit bolesti zad a proč si za ní můžeme sami?

  20.04.2017, 16:40 -

Bolavá záda jsou jednou z nejčastějších bolestí, které zažíváme a bohužel jim často není věnována tak velká pozornost jakou by si zasloužili. Předchozí ale platí pouze do doby než nás bolest zad začne opravdu omezovat a to nejen při sportu ale i v práci a běžném životě. Příčin bolavých zad je bohužel velké množství, pojďme se podívat na několik málo z nich a říci si co dělat lépe abychom příště bolesti a případnému trvalému poškození svalů předešli.

1. Nesprávné sezení

Nesprávné sezení a to na různé způsoby nejen při práci u počítače v kanceláři je nejčastějším důvodem bolesti zad a to hlavně u pracovníků pracujících v kancelářích. Vaše tělo dostává z celodenního a často nesprávného sezení opravdu zabrat a svaly tuhnou. Jak tomu předejít? Postup je jednoduchý, čas od času nejlépe alespoň jednou za hodinu se zvednout a tělo protáhnout – v dnešní době už není problém v profesionálních firmách narazit na člověka, který se přímo správným sezením zaměstnanců ve firmě zabývá pokud takového nemáte jistě poradí i váš fyzioterapeut. Vždy se ale snažte sedět vzpřímeně s monitorem přímo proti očím, nekruťte se a nohy držte v úhlu 90°. Jednou za den není na škodu ani protáhnout celé tělo a zkusit cviky na páteř – ty můžete vidět na videu níže.


2. Bolest zad z obezity

Obezita a s ní spojené minimum pohybových aktivit, které by svaly v oblasti zad protáhly a posilnili je dalším důvodem způsobujícím velmi nepříjemné bolesti zad. Způsobů jak tomuto předejít je také velké množství ovšem bude nutné i snížení hmotnosti která svaly, kosti a páteř nadmíru zatěžuje. I přes obezitu lze ale bolest zad mírnit a předcházet jim díky správnému cvičení, posezu a aktivnímu životnímu stylu. Nezapomínejte ale, že pokud jste doteď necvičili a zádové svalstvo neposilovali musíte začít pomalu a postupně aktivitu zvyšovat v opačném případě by jinak tato aktivita mohla mít opačný nežádoucí účinek.


3. Nepříliš zdravé spaní

Zdravé spaní je základem, pokud ležíte zkroucení nebo na nekvalitních matracích a polštářích může to mít mnohem větší důsledky než drobné bolesti způsobené nesprávným pohybem, sezením nebo nadměrným zatížením zad. S výběreme správné matrace nešetřete a vybírejte opravdovou kvalitu – matrace vám vydrží mnoho let a bude základem pro správnou funkci vaší páteře šetřit se tedy ani nevyplatí. Jak vybrat kvalitní matraci vám poradí video níže.


4. Nesprávně prováděné cviky

Každý začátečník ve fitness centru může při cvičení dělat chyby a to nejčastěji ve špatném provedení cviků, které ve výsledku způsobí více škody jak užitku. Při prvních začátcích v posilovně je tedy asi nejlepší volbou výběr správného trenéra (nejlépe takového, který jezdí na soutěže či trénuje profesionální sportovce a má k tomuto vhodnou trenérskou kvalifikaci), který nám se správným prováděním cviků pomůže. Peníze, které vás placení trenéra bude stát ale ušetříte na svém zdraví. Nezapomínejte, že špatně prováděné cviky mohou velmi vážně poškodit vaše zdraví a způsobit bolesti kloubů a svalů které také mohou poškodit.

Mohlo by vás zajímat




Copyright © Fitime.cz 2017. Jakékoliv užívání obsahu je bez písemného souhlasu Fitime.cz zakázáno!