Jak si udržet správné držení těla

  30.12.2016, 14:06 -
Trénink ve fitness centru nám nabízí spoustu možností, jak přirozeným způsobem bez používání medikamentů aktivně předejít potížím s pohybovým aparátem. Sem patří v první řadě obtíže se zády, které jsou ve většině případů způsobeny nedostatečným vývinem svalstva nebo jeho dysbalancí. Zkušenosti ukazují, že tyto potíže mohou být s pomocí cíleného tréninku během několika dní zmírněny a během několika týdnů se dokonce zcela vytrácejí.

Normální držení těla
Při normálním držení těla má páteř své přirozené dvojesovité zakřivení. Kosterní svalstvo je vyváženě trénováno a pasivní struktury pohybového aparátu (kosti, klouby a vazy) jsou vyváženě zatížené. Posouzení správnosti držení těla je velmi snadné s pomocí ovovnicového testu. K němu je potřeba provaz na konci zatížený závažím.

Horní konec provazu přidržíme u ušního lalůčku. Při pohledu ze strany probíhá linie provazu od ucha přes ramenní kloub podél páteře dolů, kolem kyčle a kolena až do středu chodidla. Nejlepší bude, když poprosíte partnera, aby vám s provedením testu pomohl. Pokud si provádíte test sami a stojíte při tom před zrcadlem, většinou budete mít tendenci stavět se přehnaně zpříma, a tím znemožnovat objektivitu testu. Test držení těla slouží ovšem jen pro orientaci.



Pokud by měly nastat obtíže, je samozřejmě nanejvýš vhodné vyhledat odborného lékaře, který by pomocí profesionálních metod docílil podstatně přesnějších výsledků a doporučil by vám individuální cvičební program.

Mohlo by vás zajímat





Copyright © Fitime.cz 2018. Jakékoliv užívání obsahu je bez písemného souhlasu Fitime.cz zakázáno!
Redakce | reklama