Nebuďte líní a začněte běhat! Zlepšíte si kondici a shodíte tuky

  20.04.2017, 16:40 -

Vyrazte i vy si protáhnout tělo a poskytnout svému organismu uvolnění a trochu pohybu. Běh má na náš organismus spoustu pozitivních účinků.

Důvody proč je běh čím dál populárnější jsou prosté – především ten, že jej zvládne úplně každý a dalším důvodem je jeho finanční nenáročnost. Pro začátek vám úplně stačí jen tenisky a můžete vyrazit. Nemusíte tedy draze investovat svoje peníze do vybavení.


Proč běhat?

To je otázka, kterou si položí mnoho lidí – ale téměř nedává smysl. Běh má tolik pozitivních vlivů na náš organismus, že není ani třeba se na ni ptát – kromě toho že posílí vaše zdraví a sílu, také podpoří spalování tuků a mnoho dalších.

Je jasné, že když někdo sedí celé dny v práci, poté se překulí do auta a doma si následně sedne k televizi s pytlíkem brambůrek je nejspíš něco špatně. S hrůzou většina sleduje váhu jdoucí nahoru a s přibývajícím věkem je to ještě horší. Kdyby se to týkalo pouze hmotnosti – bohužel přichází i větší zdravotní problémy. Čím dřív se do toho pustíte tím lépe pro vás i vaše tělo.

Nejhorší je se přemluvit, proto vám níže uvádíme pár důvodů proč se věnovat právě běhání.

Důvody proč se věnovat tomuto skvělému sportu:

  • posiluje srdce, zlepšuje funkci plic a také zlepšuje krevní oběh – můžete tak výrazně snížit riziko kardiovaskulárních onemocnění, budete výkonnější a vytrvalejší
  • běh je zdravý a zvládne jej každý
  • zlepšíte si celkový fyzický i psychický stav
  • zhubnete a zpevníte svou postavu
  • budete lépe zvládat stresové situace (i celkový stres)
  • ale hlavně se budete cítit skvěle

Kdy začít běhat?

Je to jen na vás, kdy se rozhodnete vyběhnout. Na jaře přichází nadšení do sportu téměř samo tak neváhejte a využijte toho. Vůbec se nemusíte stydět za začátky, všichni na tom byli stejně jako vy a rozhodně nikdo ihned neuběhl půlmaraton.

Každý z nás při prvním vyběhnutí určitě přepálil začátek a po pár metrech už nemohl popadnout dech. Nebojte se, po pár týdnech budete v dobré kondici, ale hlavní je nevzdat se a vytrvat. Pak už to na vás bude působit jako droga, bez které nemůžete být.


Pár tipů na začátek

Pokud to myslíte s běháním vážně, není na škodu investovat více peněz do kvalitních bot a funkčních ponožek, které vám poskytnou dostatečný komfort. Další oblečení a různé doplňky můžete vybrat klidně později.

Spousta lidí kašle na protažení, ale je mnohem lepší protáhnout všechny části těla a připravit ho na následnou zátěž. Místo protažení můžete začít s rychlou chůzí a poté pokračovat pomalým klusem (plynulý pomalý běh).

Nezapomeňte dýchat nosem – díky tomu využijete větší kapacitu plic a lépe naložíte i s energií.

Trénink který bude trvat například 30 minut se vám může zdát příliš dlouhý, ale nemusíte mít strach. Hned z kraje se mírně protáhněte, rozehřejte tělo rychlou chůzí a máte 5 až 10 minut ze sebou. Ani se nestihnete pokochat okolím jak rychle těch 30 minut uteče.

Nikdo vás známkovat nebude, klidně můžete střídat pomalejší běh s chůzí. Už během několika málo týdnů si výrazně zlepšíte tělesnou kondici. Jediné co je důležité je být trpělivý, udělat si čas a nevzdat se.


Nezapomeňte na podporu organismu při zátěži i po ní

V průběhu fyzického výkonu je potřeba doplňovat nejen tekutiny. Nesmíte zapomínat na dostatek energie, pokud tělo nebude mít z čeho čerpat energii, bude se od toho odvíjet i váš výkon. Těžko se budete zlepšovat a dosahovat lepších výsledků bez energie.

K pití jsou skvělé iontové nápoje – poskytnou vám dostatečnou hydrataci během výkonu i energii (kromě obsahu minerálních látek často obsahují i další látky – vitaminy, aminokyseliny a další).

Energii můžete dodat organismu po zátěži prostřednictvím sacharidových přípravků / gainerů (sacharidovo-proteinové přípravky). V dnešní době existuje spousta doplňků pro podporu energie, spalování tuků či pro podporu regenerace.

Pokud se zajímáte o zlepšení své výživy při běhání, vyzkoušejte našeho poradce kompletním sortimentem okolo běhu.

Mohlo by vás zajímat





Copyright © Fitime.cz 2018. Jakékoliv užívání obsahu je bez písemného souhlasu Fitime.cz zakázáno!
Redakce | reklama