Noční můra jménem lýtka: Jak je posílit?

  29.01.2017, 11:07 -
Kombinace obřích bicepsů, vypracovaných břišáků, mohutných stehen… a hubeňoučkých lýtek vypadá komicky. Bohužel jde o jeden z nejčastějších nešvarů návštěvníků posiloven. Rozvoj svalů lýtek je ve srovnání s ostatními svalovými partiemi mnohem náročnější a úzce souvisí také s genetickými predispozicemi. Šanci však mají i ti z vás, kterým nebylo shůry dáno. Stačí, když budete dodržovat následující rady. Pochází z úst samotného Charlese Poliquina.

Lýtka procvičujte jako první
Velkou chybou je trénování lýtkových svalů až po tréninku stehen, když již nemáte tolik energie a síly. Raději se jim věnujte v rámci tréninku paží a věnujte se jim hned na začátku. Nebojte se, vaše paže tím nijak neutrpí.

Široký rozsah počtu opakování
Svalová biopsie prokázala, že šikmý sval lýtkový obsahuje většinu (cca 88 %) pomalých svalových vláken. Proto jsou efektivnější série s vysokým počtem opakování s dobou trvání přes 40 vteřin. U některých cviků jsou naopak žádoucí kratší série. Jedná se například o oslí výpony a výpony ve stoje, kdy je zatěžován zejména dvojhlavý sval lýtkový. Ideální jsou kratší série s dobou trvání mezi 20 až 40 vteřinami.



Cvičte pomaleji
Růst lýtkových svalů nejlépe stimulujete opakováním v pomalejším tempu – ideálně cca 5 vteřin. Jakmile provedete 6 až 8 opakování v pomalejším tempu, svaly vám to dají najevo zřetelným intramuskulárním vypětím. 

Nohy procvičujte i jednotlivě
Budete-li mít během tréninku pocit, že lýtka nezatěžujete, zkuste je procvičovat jednotlivě. Skvělými cviky jsou výpony jendonož na legpressu nebo s jednoruční činkou.

Provádějte výpony na hacken přístroji
Hacken přístroj má cca 45°sklon, díky čemuž můžete při provádění výponu snadno dosáhnout vrcholné kontrakce. Přesunete tím zatížení a poskytnete impuls nervovému systému. A lýtka budou růst!



Trénujte pod dohledem odborníků
Pokud vám bude připadat, že lýtkové svaly nenabírají na objemu ani po intenzivním tréninku, nevzdávejte to a zajděte si zacvičit tam, kde se vás ujmou profesionálové. Perfektní zázemí nabízí Kentoya Fitness – známá posilovna Praha 10.

Ve fitness Praha 10 působí zkušení a kvalifikovaní osobní trenéři, kteří vám sestaví cvičební plán na míru, doporučí vhodné cviky a upozorní vás na nejčastější chyby. Jak to v posilovně vypadá, se můžete podívat na www.kentoyafitness.cz.

Mohlo by vás zajímat





Copyright © Fitime.cz 2018. Jakékoliv užívání obsahu je bez písemného souhlasu Fitime.cz zakázáno!
Redakce | reklama