Podzimní sporty - i v pochmurném počasí můžete udělat něco pro své tělo

  20.04.2017, 16:40 -

Hlavní přínosy fyzické aktivity

Sportovat se opravdu dá v každém ročním období a podzim není výjimkou. Možností je víc než dost, akorát se občas budete muset tepleji obléknout. Pro většinu je důležitý fakt, že díky sportovní aktivitě zhubnete. Nejdříve vaše tělo odbourá sacharidy a pak tuky. Ale nejen to, dále si také vylepšíte fyzickou a psychickou kondici.

Rozhodně největší odměnou po sportu je příjemný pocit. Všichni, kdo pravidelně cvičí vědí že cvičení a sport je nejlepším antistresorem. Není tedy nic lepšího než si jít zaběhat a nesedět doma (brát prášky proti stresu a únavě apod.). Pohyb na čerstvém vzduchu vám nijak neublíží, naopak (pokud máte teplejší oblečení) – budete mít lepší náladu, kondici i imunitu. Pro podpoření imunitního systému není na škodu zařadit do jídelníčku i vitaminy, které pomohou organismu lépe se vypořádat s teplotními výkyvy. Pravidelným pohybem také předejdete různým onemocněním (především srdečně cévním).


Tipy na podzimní sporty

Máme pro vás několik tipů pro podzimní sportování. I pochmurný podzim můžete udělat skvělým obdobím, které si nakonec úplně zamilujete.


Běh

V dnešní době je velmi populární a v tomto období je příjemnější než v létě. Díky této aktivitě spálíte podkožní tuk a zpevníte celou postavu. Běhejte alespoň půl hodiny klidným tempem. Běháním posilujete celkový kardiovaskulární systém.

Tato aktivita není úplně vhodná pro ty, kteří mají pár kil navíc. Nevýhodou jsou otřesy u lidí s nadváhou a mohou způsobit zdravotní problémy (v oblasti kloubních spojení).

Než vyrazíte ven, nezapomeňte se dostatečně obléknout (oblečení by mělo být přiměřené počasí). Nenechte trpět vaše nohy a dopřejte jim kvalitní obuv. Nic kromě oblečení vlastně nepotřebujete, stačí už jen najít tu správnou trasu a vyrazit. Běhání si můžete zpříjemnit hudbou, která vás pořádně nabudí.


Jízda na kole

Cyklistika je dalším oblíbeným sportem. Jízdou na kole posilujete především svaly spodní poloviny těla. Vaše svaly se zpevní a budete tak mít hezčí a vytvarovanější nohy. Na kole můžete jezdit mnohem delší dobu než třeba běhat a tím se možnost že zhubnete samozřejmě zvyšuje.

Jízda na kole pro hubnutí je vhodná pro silné lidi s vyšší nadváhou či obezitou. Hmotnost těla nese kolo, tudíž vaše tělo nebude tolik zatíženo. Oblečení u jízdy na kole je stejné jako když jdete běhat, i tady totiž platí, že by mělo být přiměřené počasí.

Cyklostezek a cyklotras v dnešní době najdeme opravdu velké množství. Díky chytrým aplikacím (pro chytré mobilní telefony, tablety) si můžete najít trasy dle náročnosti nebo si můžete vyhledat zajímavá místa, která chcete navštívit. Těchto možností je nespočet a je jen na vás kam vyrazíte.


Chůze

Samotná, obyčejná chůze je vlastně ten nejjednodušší ale také nejlevnější sport. Pro ty méně šikovné nevyžaduje ani zvláštní dovednosti a schopnosti (jako je tomu například u jízdy na kolečkových bruslích).

Chůzi lze provozovat kdekoliv a kdykoliv. Ze začátku zkuste kousek cesty do práce, z práce a uvidíte, že se budete cítit mnohem lépe.

Pokud chcete prospět zdraví, určitě se vrhněte na turistické pochody v přírodě. Díky různým typům terénu posilujete pohybový aparát a také kardiovaskulární i nervový systém. Chcete-li více spalovat kalorie musíte zvolit sportovnější styl a rychlou intenzivní chůzi.


Jízda na kolečkových bruslích

Sportovní aktivita oblíbená především u žen, protože se nejvíce posilují nohy, hýždě a rozhýbávají se i svaly horní části těla.

Jízdu na kolečkových bruslích postupně zvládne opravdu každý bez rozdílu věku a kondice. Velmi populární u maminek s dětmi, maminky si vypracují tělo a zároveň unaví své děti.

Nejlepší pro in-line je hladký povrch bez prudkých sjezdů. Tras pro tento sport najdeme všude kolem už poměrně dost – dá se využít i většina cyklostezek.

Až se budete oblékat nezapomeňte na chrániče alespoň na kolena a lokty, samozřejmě když přidáte ještě chrániče na dlaně uděláte dobře.


Chystáte se na podzim sportovat? V tom případě myslete i na své zdraví. Díky současnému počasí se snadno nachladíte či nakazíte chřipkou. Účinnou obranou proti ní jsou základní hygienické předpoklady a silná imunita. Jak na to? Přečtěte si naše tipy jak se bránit podzimním nemocem.

Mohlo by vás zajímat





Copyright © Fitime.cz 2018. Jakékoliv užívání obsahu je bez písemného souhlasu Fitime.cz zakázáno!
Redakce | reklama