Přichází podzim, období nemocí! Jak se bránit?

  20.04.2017, 16:40 -

Níže se dočtete několik tipů, jak se bránit proti nevítaným nemocem:


1) Vitamíny z ovoce a zeleniny nestačí: Všichni jistě vědí, že musí jíst hodně ovoce a zeleniny, aby měli dostatek vitamínů. Pravdou však je, že vitamíny pouze ze stravy nestačí. Vhodné je používat také vitamínové doplňky stravy. Zde je nutno upozornit, že většina vitamínových doplňků prodávaných v supermarketech je jen plná sladidel a vitamíny aby člověk pohledal. Proto je příhodné nakupovat kvalitní doplňky v lékárnách. Vhodné jsou také vitamíny, které jsou určeny pro sportovce. Pro kuřáky navíc přijde vhod vitamín C, kterého mají právě díky svému nešvaru dlouhodobě nedostatek.


2) Otužování posiluje imunitu: Hodně lidí považuje otužování studenou vodou za velmi nepříjemné a proto se mu vyhýbá. Otužování však značně posiluje naši imunitu a pomáhá nám předejít nemocem. Otužování by se mělo provádět celoročně. Mimo posílení imunity má spoustu dalších benefitů, jako například vyplavování endorfinů a tím naladění psychické pohody nebo zlepšení kvality pokožky. S otužováním začínejte zlehka a pomalu postupujte. Vhodným způsobem posílení imunity je také saunování.


3) Mytí rukou: K dodržování hygieny jsme byli vedeni již od útlého dětství. Mytí rukou bychom neměli zanedbávat, zvláště pak v období, kdy se bakteriím daří. Nezapomínejte, že i na vaší klávesnici u počítače v kanceláři se nachází mnohonásobně více bakterií než na záchodovém prkénku. Mytí rukou je tedy důležité před každým jídlem, po cestě ze záchodu ale i kdykoliv během dne kdy je k tomu příležitost. Skvělým způsobem pro hygienu rukou mohou být i dezinfekční gely, které dokáží hubit velké množství bakterií. Není na škodu si také čas od času vyčistit desinfekcí právě klávesnici, myš a celý pracovní stůl.


4) Dodržování zdravého životního stylu: Zde patří zdravá a vyvážená strava, dostatek kvalitního spánku, dodržování pitného režimu a další věci, které patří ke zdravému životnímu stylu. Životní styl také ovlivňuje náchylnost k nemocem. Člověk, který konzumuje nezdravé potraviny, nedostatečně pije a potýká se denně se stresem bude náchylnější k nemocen než člověk, který dodržuje zásady zdravého životního stylu. Jídlo navíc tvoří celé tělo samotné a tak podle toho jak se budeme stravovat budeme také vypadat.


5) Pijte alespoň 2 litry tekutin denně: Pitný režim je nutno dodržovat nejen jako prevenci proti nemocem. Člověk by měl vypít cca 2 – 3 litry tekutin denně. Ideální je čistá nebo minerální voda s tou to ale nepřehánějte – minerály v ní obsažené nejsou vždy vhodné pro dlouhodobější pití. Pokud hledáte pití vhodné během celého dne vyzkoušejte kojeneckou vodu – ta má nízký obsah minerálů a je tak k dodržování pitného režimu vhodná. Pití čaje s citrónem je také velice prospěšné, je však potřeba pamatovat na to, že samotný čaj odvodňuje a proto je vhodné jej zapíjet dostatkem vody – zkuste také čaj méně sladit.



Při dodržování těchto tipů zmíněných výše snížíte pravděpodobnost výskytů nemocí. Samozřejmě i přes to Vás může zákeřná chřipka sklátit a pak už nezbývá nic jiného než si uvařit pořádný hrnek čaje, schovat se pod peřinu, sledovat filmy a léčit se.

Přeji Vám pohodové přečkání podzimního počasí ve zdraví!

Mohlo by vás zajímat





Copyright © Fitime.cz 2017. Jakékoliv užívání obsahu je bez písemného souhlasu Fitime.cz zakázáno!
Redakce | reklama