Účinné látky v předtréninkových suplementech - jaké hledat aby suplement nebyl jen předraženou zbytečností

  20.04.2017, 16:40 -

Předtréninkové „nakopávače“ a suplementy, které mají za úkol zvýšit vaši sílu, vybudit vás k silnějšímu tréninku a dostat z vás co nejvíc často obsahují velké množství látek, které mají různé účinky a jsou pro užívání před tréninkem skvělé – existují ale i takové které není zrovna nejlepší nápad kombinovat a ty další které téměř žádný účinek nemají. Pokud hledáte jak vybrat pre workout tedy předtréninkáč suplement jste tu na správném místě.


Kofein

Upřímně – čekali jste na prvním místě něco jiného než je kofein? Látka, která nás provází dnes a denně má své účinky nejen v předtréninkových suplementech ale i spalovačích tuků a to za účelem podpory výkonu a vybuzení. Kofein je právě díky zmíněným účinkům obsahem velké většiny nejen anabolických suplementů – dodá nám energii a únavu odsouvá na druhou kolej. Nezapomínejte ale na to, že kofein je i součástí kávy a různých kolových nápojů proto ho za den můžete konzumovat větší množství než by jste chtěli a než by bylo zdrávo snažte se tedy nepřekračovat maximální denní dávku 400 mg.


Kreatin

Kreatin není látka primárně určená pro předtréninkové suplementy ale často je v nich užívána. Proč? Protože pomáhá zvyšovat vaši fyzickou sílu a v dlouhodobějším horizontu podporovat zvyšování vašeho výkonu. Kreatin má nejlepší funkce při současném užívání s rychlými cukry které napomáhají jeho účinnosti a vstřebatelnosti naopak není vhodné kreatin stejně jako jiné látky kombinovat s kofeinem jelikož ten naopak jeho výkon snižuje. Vhodně dávkování kreatinu je 10 – 20 g a nejlépe alespoň 5 g před tréninkem a 5 g po tréninku. Kreatin mimochodem najdete i v hovězím mase, dávka je ale tak nízká že kreatinové suplementy stále musí dopomoci.


Arginin

Arginin patří mezi jednu z velmi důležitých a velmi účinných aminokyselin, tělo si ho ale v některých obdobích mezi které patří právě období zvýšeného fyzického výkonu nedokáže vyrobit samo v dostatečném množství, zde nastupuje účinná suplementace. Arginin při své přeměně poskytuje účinnou vazoditilaci tedy roztažení cév kvůli které je také často užíván. Díky roztažení cév které způsobuje díky vytváření oxidu dusnatého (NO), pomáhá lépe transportovat živiny a odpadní látky krví buňky jsou tak lépe zásobovány a dokáží se rychleji regenerovat a přizpůsobovat zátěži při tréninku.


Taurin

Taurin, často označovaný jako aminokyselina, kterou ve skutečnosti tak úplně není je součástí mnoha pre-workoutů díky své funkci pro regulaci tekutin ve svalech. Taurin dokáže svalům pomáhat ve zvětšování síly bez toho aniž by snižoval hladinu cukru v krvi. U fyzicky velmi tvrdě trénujících jedinců je také skvělým prostředkem pro snižování hladiny kyseliny mléčné, která způsobuje bolesti a pálení svalů. Více o kyselině mléčné a jejich účincích.


Beta-alanin

Beta-alanin je látka, která podporuje tvorbu karnosinu ve svalové tkáni, který pomáhá s absorbcí iontů vodíku čímž následně dochází ke stabilizaci pH svalů. Beta-alanin je nejlépe funkční s kreatinem což dokazují i studie které říkají, že při užívání kreatinu s beta-alaninem současně má kreatin mnohem větší efekt než při užívání kreatinu samotného.


Tyrosin

Tyrosin je další z důležitých aminokyselin, které mají anabolické účinky na tělo, tyrosin pomáhá s tvorbou melaninu který pomáhá kůži v opalování je také účinný při spalování tuků a to zvláště se synefrinem či extraktem ze zeleného čaje a kávy. Tyrosin nikdy neužívejte s bílkovinovými koktejly či přípravky – tím by jste úplně utlumili jeho efekt. Tyrosin je nejlepší zapíjet čistou vodou (ale ne mlékem). Dávejte také pozor na dávkování tyrosinu odpoledne a večer – těžko by se vám usínalo.


Aminokyseliny BCAA

Ač aminokyseliny BCAA nepatří úplně v pravém slova smyslu mezi před tréninkové suplementy jejich užívání v tomto případě doporučujeme. Aminokyseliny BCAA totiž udržují kvalitní svalovou hmotu a zabraňují jejímu rozpadu, těžko tak nastartujeme kvalitní trénink pokud naše svaly nebudou mít tu správnou regeneraci zajištěnu již dopředu. Skvělého účinku BCAA docílíte dávkováním s předtréninkovými přípravky cca 30 minut před začátkem výkonu.


Kotvičník zemní – Tribulus Terrestris

Extrakt z kotvičníku zemního často užívaný samostatně i jako součást anabolizérů a předtréninkových suplementů zajišťuje tvorbu testosteronu, který nejen pomáhá v tvorbě kvalitní svalové hmoty ale také podporuje regeneraci a zvyšování fyzického výkonu díky nabuzení organismu (mimo to také podpoří vaše libido, ale to už není tréninková záležitost). Kotvičník zemní je pro mnoho osob velmi důležitým doplňkem i mimo trénink právě na růst důležitého mužského hormonu testosteronu. Pokud by vás účinky kotvičníku zemního zajímaly více, přečtěte si o nich v našem článku o kotvičníku zemním.

Mohlo by vás zajímat





Copyright © Fitime.cz 2018. Jakékoliv užívání obsahu je bez písemného souhlasu Fitime.cz zakázáno!
Redakce | reklama