Vánoce a sladkosti - této neřesti podlehne každý. Rady jak zhubnout nechme stranou, lepší je vůbec nepřibrat!

  20.04.2017, 16:40 -

Jak už to bývá sladké a vánoce patří prostě k sobě a bez toho by to nešlo. Nikde se mu nevyhnete, když jdete do města dokoupit dárečky, všude to voní sladkým cukrovím nebo na návštěvě babiček si vás sladké dobroty vždy najdou.

Nakonec nikdo z nás neodolá a sáhne po těch luxusních vosích hnízdech, lineckém cukroví a ještě kokoskách. Máte pak černé svědomí? Nemyslíte na nic jiného než že budete cvičit o nějakou dobu déle, aby jste nepřibrali?

Hoďte takové starosti za hlavu, oslabená psychika a stres z toho, co jsme snědli dokážou s hmotnosti pohnout více než si myslíte. Oddejte se relaxaci na pohodlné pohovce a sledujte své oblíbené filmy a pohádky.


Pohybová aktivita

Jste zvyklí na pravidelné tréninky? Trénujte jak jste zvyklí, není třeba nic přehánět. Samozřejmě nesmíte celé svátky ležet a jenom se cpát sladkostmi.

Pro ty, kteří vůbec necvičí a ani se toho moc nenachodí – čím dříve se začnete pravidelně hýbat tím lépe pro vás a vaše tělo. Předejdete tak různým onemocněním, především srdečně cévním. Sami po delší době pocítíte pozitivní změnu a jistě to ocení i váš partner (partnerka).

Volný čas během vánočních svátků využijte i k vyzkoušení jiných aktivit. Můžete vyrazit a vyzkoušet nějaké adrenalinové sporty (například snowkiting) nebo prostě jděte s rodinou na brusle či bobovat s dětmi.

Přecpané břicho sladkým a pocit že se ani nezvednete z křesla, přemluvte své tělo a běžte na procházku. Čerstvý vzduch a pohyb vám neuškodí, aspoň se vám pak budou lépe trávit ty dobroty.


Cukroví, chlebíčky a další dobroty

Pokud pečete vy sami, rozhodně můžete spoustu věcí ovlivnit. Například obyčejnou mouku v cukroví nahraďte špaldovou moukou. V dnešní době máte tolik možností jak vylepšit a nebo nahradit některé ingredience v cukroví.

Chcete-li zachovat cukroví cukrovím a nic na něm neměnit zkuste vybrat zdraví prospěšnější ingredience alespoň na chlebíčky a jednohubky. Špaldové nebo celozrnné pečivo lze také krásně ozdobit. Využijte suroviny jako je například tofu, sója, sušená rajčata, cizrna a mnoho dalších. Jak bude vypadat výsledek záleží pouze na vás a vaší fantazii.

Rozhodně se budete lišit od ostatních, kteří chystají zaběhnutou klasiku z které nám je často dost těžko. Překvapte něčím originálním a zároveň zdravým.

Nezapomínejte na zeleninu a ovoce – kromě toho, že s nimi můžete vylepšit chlebíčky či obloženou mísu dodají vám vlákninu, vitamíny i přírodní antioxidanty.


Tekutiny, tekutiny a ještě jednou tekutiny

Zamyslete se nad tím co pijete během vánočních svátků. Samé sladké limonády především ty colové, dále pak většina z nás nějaký ten svařák (svařené víno), punč a další alkoholové nápoje.

Pijete vůbec čistou vodu nebo vodu s obsahem minerálů? Asi moc ne, že? Díky tomu je většině z nás pěkně těžko. Tělo po celou dobu zásobujeme sacharidy z cukroví a právě těmi jednoduchými, které naše tělo pořádně zatěžují.

Pokud tedy chcete podpořit trávení rozhodně zvyšte příjem tekutin. Nejlépe obyčejnou, čistou vodu nebo tu s minerály.

Mohlo by vás zajímat





Copyright © Fitime.cz 2018. Jakékoliv užívání obsahu je bez písemného souhlasu Fitime.cz zakázáno!
Redakce | reklama